Ge­bruiks­voor­waar­den

Ar­ti­kel 1 - De­fi­ni­ties

In deze voor­waar­den wordt ver­staan on­der:

  1. So­Chat: de on­der­ne­ming Li­me­tric (KvK 54255074) han­de­lend on­der de ge­noem­de naam die de in ar­ti­kel 2.1 om­schre­ven dienst­ver­le­ning aan­biedt.
  2. Con­su­ment: de na­tuur­lij­ke per­soon die niet han­delt in de uit­oe­fe­ning van een be­roep of be­drijf en een over­een­komst voor een be­taald of on­be­taald Lid­maat­schap aan­gaat met So­Chat.
  3. Per­soon­lijk­he­den: de fic­tie­ve vir­tu­e­le per­so­na­ges die be­schik­baar zijn op So­Chat.
  4. Web­si­te: het on­li­ne plat­form waar de in ar­ti­kel 2.1 om­schre­ven dienst­ver­le­ning plaats­vindt.
  5. Pri­va­cy­ver­kla­ring: de voor­waar­den van So­Chat met be­trek­king tot de ver­wer­king van per­soons­ge­ge­vens.

Ar­ti­kel 2 - Dienst­ver­le­ning

  1. De dienst­ver­le­ning van So­Chat be­staat uit het bie­den van een on­li­ne mo­ge­lijk­heid, via zo­wel een app als de web­si­te, om met Per­soon­lijk­he­den in vir­tu­eel con­tact te ko­men en blij­ven.
  2. So­Chat is trans­pa­rant over de dienst­ver­le­ning die ze aan­biedt, pro­duc­ten en bij­be­ho­ren­de ta­rie­ven van de Web­si­te zo­dat de Con­su­ment een goe­de in­schat­ting kan ma­ken van het aan­bod voor het aan­gaan van een Lid­maat­schap.
  3. Om de doel­groep af te ba­ke­nen stelt So­Chat de vol­gen­de ei­sen aan Con­su­men­ten die van de dienst­ver­le­ning ge­bruik wil­len ma­ken:
    • Mi­ni­ma­le leef­tijd 18 jaar.
    • Ne­der­lands­spre­kend.
  4. De mo­ge­lijk­heid tot het in con­tact tre­den met Ge­brui­kers kan aan voor­waar­den zijn ge­bon­den, bij­voor­beeld de voor­waar­de van het af­ne­men van een di­gi­taal pro­duct of be­taald/on­be­taald Lid­maat­schap.
  5. So­Chat kan niet in­staan voor de juist­heid en vol­le­dig­heid van de in­for­ma­tie zo­als be­schik­baar ge­steld door de Per­soon­lijk­he­den.
  6. So­Chat is niet ver­ant­woor­de­lijk voor de ge­dra­gin­gen van Per­soon­lijk­he­den tij­dens con­tact via de Web­si­te.
  7. So­Chat spant zich in om de dienst­ver­le­ning aan Con­su­men­ten zon­der sto­rin­gen te la­ten ver­lo­pen. So­Chat kan niet in­staan voor con­ti­nue be­schik­baar­heid van de dien­sten.
  8. Als er on­der­houd aan de Web­si­te wordt ver­richt, dan zal So­Chat dit zo­veel mo­ge­lijk voor­af aan­kon­di­gen en de over­last hier­van zo­veel mo­ge­lijk be­per­ken.

Ar­ti­kel 3 - Ge­drag van Con­su­men­ten

  1. Het is de Con­su­ment niet toe­ge­staan om on­fat­soen­lijk, on­recht­ma­tig of in strijd met de wet te han­de­len of an­de­ren hier­toe aan te zet­ten of aan te moe­di­gen. Het is hem bij­voor­beeld ver­bo­den om:

    • be­drei­gen­de taal te ge­brui­ken naar Per­soon­lijk­he­den of naar So­Chat;
    • on­recht­ma­ti­ge tek­sten, beeld- en/of ge­luids­ma­te­ri­aal te plaat­sen;
    • tek­sten of beeld- en/of ge­luids­ma­te­ri­aal te plaat­sen dat in­breuk maakt op de (in­tel­lec­tu­e­le ei­gen­doms)rech­ten van der­den.
  2. Het is de Con­su­ment bo­ven­dien niet toe­ge­staan om:

    • on­waar­he­den in het pro­fiel en daar­bui­ten te ver­mel­den;
    • zich voor te doen als ie­mand an­ders;
    • ge­richt ero­tisch con­tact te zoe­ken of aan te bie­den;
    • ge­deel­te­lijk naakt, naakt of sek­su­eel sug­ges­tie­ve in­houd te la­ten zien;
    • drugs­ge­bruik, zelf­ver­min­king of ge­weld te la­ten zien;
    • meer­de­re pro­fie­len per per­soon in te vul­len;
    • com­mer­ci­ë­le in­for­ma­tie te ver­sprei­den;
    • scha­de of hin­der aan So­Chat of an­de­ren toe te bren­gen;
    • ra­cis­ti­sche, in­ti­mi­de­ren­de of aan­stoot­ge­ven­de ui­tin­gen te doen;
    • in­for­ma­tie op een pro­fiel van een an­de­re ge­brui­ker op eni­ge wij­ze open­baar te ma­ken, te ver­veel­vou­di­gen of an­ders­zins te (her)ge­brui­ken zon­der uit­druk­ke­lij­ke toe­stem­ming van de be­tref­fen­de Ge­brui­ker;
    • aan­meld­ge­ge­vens aan der­den te ge­ven, deze zijn strikt per­soon­lijk.
  3. Als een Con­su­ment han­delt in strijd met het ge­stel­de ar­ti­kel 3.1 of 3.2 kan So­Chat het Lid­maat­schap van de Con­su­ment op­zeg­gen en zijn pro­fiel di­rect aan­pas­sen, (tij­de­lijk) blok­ke­ren of ver­wij­de­ren. So­Chat stelt de Con­su­ment op de hoog­te van de blok­ka­de of ver­wij­de­ring on­der ver­mel­ding van de re­den.

  4. De Con­su­ment ac­cep­teert dat So­Chat, als hier­voor een re­de­lij­ke aan­lei­ding be­staat, de door hem aan­ge­le­ver­de ge­ge­vens en het ge­drag kan con­tro­le­ren in ver­band met mo­ge­lij­ke over­tre­din­gen van ar­ti­kel 3.1 en 3.2.

Ar­ti­kel 4 - Be­scher­ming per­soons­ge­ge­vens

  1. Op het ge­bruik van So­Chat is de Pri­va­cy­ver­kla­ring van toe­pas­sing. Hier­in staat be­schre­ven op wel­ke wij­ze de per­soons­ge­ge­vens van de Con­su­ment wor­den ver­werkt. So­Chat houdt zich hier­bij aan de wet­te­lij­ke re­gels met be­trek­king tot be­scher­ming van pri­va­cy en de coo­kie-wet­ge­ving.
  2. Als er bij So­Chat een re­de­lijk ver­moe­den be­staat van over­tre­ding van de re­gels in ar­ti­kel 3.1 en 3.2, en an­de­re Ge­brui­kers on­der­vin­den hier­van (mo­ge­lijk) scha­de of hin­der, dan is So­Chat ge­rech­tigd om ken­nis te ne­men van de via So­Chat uit­ge­wis­sel­de ge­ge­vens. Dit is ver­der uit­ge­werkt in de Pri­va­cy­ver­kla­ring.

Ar­ti­kel 5 - Aan­spra­ke­lijk­heid

  1. So­Chat is te­gen­over Con­su­men­ten aan­spra­ke­lijk voor scha­de die het ge­volg is van een te­kort­ko­ming in de na­ko­ming, ten­zij deze te­kort­ko­ming niet kan wor­den toe­ge­re­kend aan So­Chat.
  2. De Con­su­ment is te­gen­over So­Chat aan­spra­ke­lijk voor scha­de die het ge­volg is van een te­kort­ko­ming door de Con­su­ment in de na­ko­ming, bij­voor­beeld als ge­volg van over­tre­ding van ar­ti­kel 3, ten­zij deze te­kort­ko­ming niet aan de Con­su­ment kan wor­den toe­ge­re­kend.

Ar­ti­kel 7 - Klach­ten­re­ge­ling

So­Chat streeft er­naar bin­nen 10 werk­da­gen in­hou­de­lijk op een in­ge­dien­de klacht te ant­woor­den.

Con­tact

Heb je een vraag of op­mer­king naar aan­lei­ding van het le­zen van de ge­bruiks­voor­waar­den? Neem con­tact met ons op.

Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 14-10-2024.