Gebruiksvoorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- SoChat: de onderneming Limetric (KvK 54255074) handelend onder de genoemde naam die de in artikel 2.1 omschreven dienstverlening aanbiedt.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst voor een betaald of onbetaald Lidmaatschap aangaat met SoChat.
- Persoonlijkheden: de fictieve virtuele personages die beschikbaar zijn op SoChat.
- Website: het online platform waar de in artikel 2.1 omschreven dienstverlening plaatsvindt.
- Privacyverklaring: de voorwaarden van SoChat met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
Artikel 2 - Dienstverlening
- De dienstverlening van SoChat bestaat uit het bieden van een online mogelijkheid, via zowel een app als de website, om met Persoonlijkheden in virtueel contact te komen en blijven.
- SoChat is transparant over de dienstverlening die ze aanbiedt, producten en bijbehorende tarieven van de Website zodat de Consument een goede inschatting kan maken van het aanbod voor het aangaan van een Lidmaatschap.
- Om de doelgroep af te bakenen stelt SoChat de volgende eisen aan Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken:
- Minimale leeftijd 18 jaar.
- Nederlandssprekend.
- De mogelijkheid tot het in contact treden met Gebruikers kan aan voorwaarden zijn gebonden, bijvoorbeeld de voorwaarde van het afnemen van een digitaal product of betaald/onbetaald Lidmaatschap.
- SoChat kan niet instaan voor de juistheid en volledigheid van de informatie zoals beschikbaar gesteld door de Persoonlijkheden.
- SoChat is niet verantwoordelijk voor de gedragingen van Persoonlijkheden tijdens contact via de Website.
- SoChat spant zich in om de dienstverlening aan Consumenten zonder storingen te laten verlopen. SoChat kan niet instaan voor continue beschikbaarheid van de diensten.
- Als er onderhoud aan de Website wordt verricht, dan zal SoChat dit zoveel mogelijk vooraf aankondigen en de overlast hiervan zoveel mogelijk beperken.
Artikel 3 - Gedrag van Consumenten
Het is de Consument niet toegestaan om onfatsoenlijk, onrechtmatig of in strijd met de wet te handelen of anderen hiertoe aan te zetten of aan te moedigen. Het is hem bijvoorbeeld verboden om:
- bedreigende taal te gebruiken naar Persoonlijkheden of naar SoChat;
- onrechtmatige teksten, beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen;
- teksten of beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen dat inbreuk maakt op de (intellectuele eigendoms)rechten van derden.
Het is de Consument bovendien niet toegestaan om:
- onwaarheden in het profiel en daarbuiten te vermelden;
- zich voor te doen als iemand anders;
- gericht erotisch contact te zoeken of aan te bieden;
- gedeeltelijk naakt, naakt of seksueel suggestieve inhoud te laten zien;
- drugsgebruik, zelfverminking of geweld te laten zien;
- meerdere profielen per persoon in te vullen;
- commerciële informatie te verspreiden;
- schade of hinder aan SoChat of anderen toe te brengen;
- racistische, intimiderende of aanstootgevende uitingen te doen;
- informatie op een profiel van een andere gebruiker op enige wijze openbaar te maken, te verveelvoudigen of anderszins te (her)gebruiken zonder uitdrukkelijke toestemming van de betreffende Gebruiker;
- aanmeldgegevens aan derden te geven, deze zijn strikt persoonlijk.
Als een Consument handelt in strijd met het gestelde artikel 3.1 of 3.2 kan SoChat het Lidmaatschap van de Consument opzeggen en zijn profiel direct aanpassen, (tijdelijk) blokkeren of verwijderen. SoChat stelt de Consument op de hoogte van de blokkade of verwijdering onder vermelding van de reden.
De Consument accepteert dat SoChat, als hiervoor een redelijke aanleiding bestaat, de door hem aangeleverde gegevens en het gedrag kan controleren in verband met mogelijke overtredingen van artikel 3.1 en 3.2.
Artikel 4 - Bescherming persoonsgegevens
- Op het gebruik van SoChat is de Privacyverklaring van toepassing. Hierin staat beschreven op welke wijze de persoonsgegevens van de Consument worden verwerkt. SoChat houdt zich hierbij aan de wettelijke regels met betrekking tot bescherming van privacy en de cookie-wetgeving.
- Als er bij SoChat een redelijk vermoeden bestaat van overtreding van de regels in artikel 3.1 en 3.2, en andere Gebruikers ondervinden hiervan (mogelijk) schade of hinder, dan is SoChat gerechtigd om kennis te nemen van de via SoChat uitgewisselde gegevens. Dit is verder uitgewerkt in de Privacyverklaring.
Artikel 5 - Aansprakelijkheid
- SoChat is tegenover Consumenten aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming in de nakoming, tenzij deze tekortkoming niet kan worden toegerekend aan SoChat.
- De Consument is tegenover SoChat aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming door de Consument in de nakoming, bijvoorbeeld als gevolg van overtreding van artikel 3, tenzij deze tekortkoming niet aan de Consument kan worden toegerekend.
Artikel 7 - Klachtenregeling
SoChat streeft ernaar binnen 10 werkdagen inhoudelijk op een ingediende klacht te antwoorden.
Contact
Heb je een vraag of opmerking naar aanleiding van het lezen van de gebruiksvoorwaarden? Neem contact met ons op.
Deze pagina is voor het laatst bewerkt op 14-10-2024.